fredag 30 januari 2009

Veckan som gått


Ja då var det snart lördag igen. Nu är klockan 00.08 och jag sitter inte ensam uppe framför datorn, utan min kära make är också uppe. Ska berätta lite vad som har hänt nu i veckan.

Ja i söndag så var det ju skidskytte på TV och vi fick ett guld, det var Helena Jonsson som var så himla duktig denna tävling och tog ett efterlängtat GULD. Fast vi hade kunnat fått ett brons också men så bidde det inte. På herrsidan så blev det inga höjdar resultat, men vi ser fram emot några medaljer i VM som börjar om några veckor.
På kvällen blev Amanda dålig, hon kräktes massor lilla "skruttan". det gör ont i ens hjärta när en lilla barn är sjukt.

På månadgen mådde hon lite bättre, vi var på stan och handlade semletårta som vi tog med in till grannarna och åt.

På tisdagen vaknade jag av att jag mådde illa och var dålig i magen. stannade inne hela dagen och spenderade mycket tid på toan. Mikael bestämde att han skulle ta pappadag på onsdagen.

Och det var väl tur för på natten till onsdagen så blev han magsjuk, sprang som ed tok fram och tillbaka från säng till toa. Roder var och handlade lite till oss idag eftersom vi båda var sjuka. fast jag kunde börja att äta lite iallafall.

Torsdag mådde jag super och bestämde mig för att ta Amanda och gå till Lilla My och kolla in gåstolen som hon har där. Väl när vi kom dit så blev det lite kläder och gåstolen, som körs hem till mig på måndag.
Mikael mår bättre nu och har kunnat äta mat, men blir hemma från jobbet imorgon iallafall.
Emma smsade mig idag, hon har fått en liten son, som var ur gullig. Vi ska ta en fika så fort hon känner sig redo för det.

Och så var det fredag, jag åkte ner på stan med Amanda och hämtade ut gåvopaketet från Lindex. jag passade på att handla hem lite matvaror när jag ändå var i närheten av en mataffär. Väl hemma så fikade vi och sen så städade vi hela nedervåningen.
Har tagit det lugnt resten av dagen. Amanda har badat badkar som hon verkligen gillar, hon blev sur när vi tog upp henne och satte på pyjamasen.

Sov gott skriver mer imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar